Verlatenheid

Oké, voor de liefhebbers nog meer foto's van onze wandeling naar en op de Hardangervidda. Gewoon omdat ik het niet kan laten én omdat het er zo ongelofelijk mooi is.

Tijdens de tocht naar de Hardangervidda een spectaculair uitzicht over Valldalen, 
met het stuwmeer Valldalsvatnet en de machtige bergwereld op de achtergrond. 



Op de Hardangervidda, een nietig mens in een ruige verlatenheid. 

Waar vind je deze wandeling? Ongeveer 6 km. ten oosten van Røldal, langs de E134, neem de je de afslag naar Valldalen. Daar volg je een soms erg smalle, stijgende en onverharde weg langs het stuwmeer Valldalsvatnet naar het startpunt van de wandeling. Van daaruit klim je in een korte afstand lopend 250 meter hoger naar het Vivassdalsvatnet, een klein meer dat omgeven wordt door nog deels besneeuwde bergen en vrij grote en kleine sneeuwvelden die je tijdens de wandeling moet oversteken. Bij het Vivassdalsvatnet loop je het Nationaal Park Hardangervidda in. Grandioos! 

Volgende keer een post over een weg waar het rijden maar niet wil opschieten, weg 7, de toeristische route over de Hardangervidda. Daar grijp je namelijk elke gelegenheid aan om te stoppen en foto's te maken. 

Vind je het leuk om meer foto's van de Hardangervidda te zien? Kijk dan hier.












Reacties

  1. Echt mooi. En die weg ben ik ook wel benieuwd naar. We kennen dat zelf ook, elke keer stoppen om foto's te maken. Hoe lang is de wandeling eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben met een blogpost over de weg over de Hardangervidda bezig. Dus die volgt binnenkort.

    Volgens de Noorse gegevens is het een rondwandeling van 2 uur. Maar ja, die Noren lopen als berggeiten ;-) Wij hebben er in totaal 3½ uur over gedaan, inclusief een half uur rust, stilstaan om foto's te maken en nog een valpartijtje. Over dat laatste valt straks meer in de nieuwe blogpost te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan alleen maar zeggen: mooi, mooier mooist. Ik begrijp het helemaal dat je er nog een blog mee vult en ik kan er alleen maar blij mee zijn.

    En ik ben natuurlijk heel erg benieuwd naar die weg...

    Groetjes, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het allemaal meezit plaats ik de blogpost over die weg vandaag, Marjon. De internetverbinding is hier helaas niet optimaal, maar met een beetje geluk moet het me toch lukken.

    Hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts